Senin, 21 Agustus 2017

Contoh Autobiografi Singkat

Contoh Autobiografi - Sebelum membincangkan contoh autobiografi, ini membantu anda memahami otobiografi terlebih dahulu dan apakah perbezaan antara autobiografi dan biografi, untuk meminimumkan kesilapan apabila anda menulis satu daripada dua perbincangan.


Definisi Ringkas Autobiografi adalah tulisan yang mengandungi pengalaman, sejarah atau perjalanan kehidupan seseorang dari masa kanak-kanak sehingga keadaan sekarang ditulis sendiri. Contoh Autobiografi mengandungi kelainan dan perubahan kehidupan seseorang melalui masa-masa sulit, kegagalan, kesedihan, kebahagiaan sampai mencapai keadaan sekarang. Menulis Autobiografi menggunakan perspektif orang pertama (I, I) adalah berbeza daripada penulisan biografi yang menggunakan sudut pandangan orang ke-3.


Tulis apa sahaja yang anda ingat mengenai peristiwa-peristiwa penting dalam hidup anda dan apabila ia berlaku dengan terperinci, Contoh Autobiografi boleh jadi mengenai kelahiran anda, keluarga sehingga orang yang berurusan langsung dengan anda pada zaman kanak-kanak. Kemudian meneruskan dengan peristiwa-peristiwa di masa remaja anda sama ada semasa Pendidikan, kerjaya, perhubungan serta peristiwa utama lain.


Di sini anda boleh membuat rangka asas dalam penulisan autobiografi, mata yang direkodkan dalam mata 1 dan 2 disusun dengan kemas untuk menghasilkan kisah yang sistematik (berturut-turut) dari kecil hingga sekarang. http://www.kumpulan-contoh.com/2017/08/contoh-autobiografi.html Untuk mencipta autobiografi yang baik, anda harus dapat membina Penulisan dengan ketegangan, konflik, klimaks dan penyelesaian dan peristiwa tentu saja atau cerita yang hebat supaya pembaca berasa di rumah dengan tulisan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar